Światy niedokończone. Od światoopowieści do syntetycznych ekologii gier wideo

Jakub Alejski

Książka Jakuba Alejskiego zbudowana została wokół kategorii światoopowieści, łączącej klasyczne koncepcje w rodzaju „dzieła otwartego” Umberto Eco z refleksją nad mechanizmami generowania rozgrywki przez graczy i gry. Punkt wyjścia stanowi jedna z najprostszych, ale zarazem najbardziej istotnych definicji gier autorstwa Alexandra Gallowya – stwierdzenie, że „gry wideo są działaniem”.

Jednak światoopowieść to według Autora nie tylko możliwe światy; jest także „dynamika zmian układu elementów w grze wideo i relacji, jakie zachodzą między nimi”. Ta wstępna definicja pokazuje, co jest kluczowym punktem zainteresowania Autora: napięcie pomiędzy antropocentryczną, dominującą w badaniach gier perspektywą zakładającą, że istotne jest to, czego doświadcza gracz, a podejściem posthumanistycznym, w którym dowartościowane zostaje wszystko to, co niezauważone lub wręcz niewygenerowane podczas konkretnej rozgrywki, ale istniejące na poziomie możliwego do aktywowania potencjału.

dr hab. Mirosław Filiciak, prof. SWPS

 

ISBN: 978-83-66983-38-0
ISBN: 978-83-7589-007-5

179 stron, format B5
oprawa miękka
Cena: 25,00 zł

Do pobrania: 

ZałącznikWielkość
PDF icon Spis treści72.53 KB
PDF icon Wprowadzenie556.37 KB

Oferta wydawnicza: 

(+48) 61 829 22 54 (dystrybucja)
e-mail: wnsh@amu.edu.pl (dystrybucja)

ul. Biegańskiego 30A
60-682 Poznań

tel. 519 340 555
 

Redaktor prowadzący
prof. Zbigniew Drozdowicz