Książka Jakuba Alejskiego zbudowana została wokół kategorii światoopowieści, łączącej klasyczne koncepcje w rodzaju „dzieła otwartego” Umberto Eco z refleksją nad mechanizmami generowania rozgrywki przez graczy i gry. Punkt wyjścia stanowi jedna z najprostszych, ale zarazem najbardziej istotnych definicji gier autorstwa Alexandra Gallowya – stwierdzenie, że „gry wideo są działaniem”.
Jednak światoopowieść to według Autora nie tylko możliwe światy; jest także „dynamika zmian układu elementów w grze wideo i relacji, jakie zachodzą między nimi”. Ta wstępna definicja pokazuje, co jest kluczowym punktem zainteresowania Autora: napięcie pomiędzy antropocentryczną, dominującą w badaniach gier perspektywą zakładającą, że istotne jest to, czego doświadcza gracz, a podejściem posthumanistycznym, w którym dowartościowane zostaje wszystko to, co niezauważone lub wręcz niewygenerowane podczas konkretnej rozgrywki, ale istniejące na poziomie możliwego do aktywowania potencjału.
dr hab. Mirosław Filiciak, prof. SWPS
ISBN: 978-83-66983-38-0
ISBN: 978-83-7589-007-5
179 stron, format B5
oprawa miękka
Cena: 25,00 zł
Do pobrania:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Spis treści | 72.53 KB |
Wprowadzenie | 556.37 KB |
Oferta wydawnicza: