[…] książka w getcie była zarówno przedmiotem użytku codziennego, jak i pamiątką ze świata wolności: taką pamiątką, która o wolności, innym życiu, godności nie tylko bez przerwy będzie przypominać, lecz także ku tej wolności będzie prowadzić. Każda lektura miał moc nie tylko metaforyczną – bramy, furtki, przez które dałoby się getto w każdej chwili opuścić. Lektura stawała się egzystencjalnym ćwiczeniem opuszczania getta. Czytanie ponad wszelkimi metafizykami
i materialnościami dawało w getcie cudną przestrzeń oswobodzenia; miało przy tym potencjał wyprowadzający daleko poza getto. Czytanie (lub posługiwanie się innymi mediami) terapeutycznie wpływało na lektorów/odbiorców getta. Było do pewnego stopnia instrukcją ucieczki ze zgettizowanego nieszczęścia. […]
Praca „Co czytano w gettach? Prolegomena” zachwyca. […] Dziesiątki inspiracji do nowych badań przedstawiają autorzy wszystkich esejów oraz artykułów składających się na ten tom. Książka bez wątpienia interdyscyplinarnie i porównawczo wpłynie na badania humanistyczne nad Zagładą w Polsce i nie tylko w Polsce.
prof. UŚ dr hab. Zbigniew Kadłubek
ISBN: 978-83-66983-12-0
ISBN: 978-83-7589-022-8
145 stron, format A5
oprawa miękka
Cena: 15,00 zł
Do pobrania:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Spis treści | 78.94 KB |
Wprowadzenie | 204.99 KB |
Oferta wydawnicza: