Kompetencje emocjonalne i społeczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Anna Izabela Brzezińska, Katarzyna Półtoraczyk, Joanna Reksnis, Anna Starczewska-Kaczmarek, Sandra Wilczyńska

Monografia Anny Izabeli Brzezińskiej, Katarzyny Półtoraczyk, Joanny Reksnis, Anny Starczewskiej-Kaczmarek i Sandry Wilczyńskiej jest książką wyczekiwaną przez teoretyków i praktyków. W polskiej literaturze psychologicznej wyraźnie brakowało pozycji, która byłaby swoistym ciągiem dalszym monografii Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat (2014, red. Magdalena Czub). Taką rolę spełnia przygotowana monografia Kompetencje emocjonalne i społeczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ale także – przez nawiązanie do podstaw tych kompetencji we wcześniejszych okresach rozwojowych – wyraźnie pogłębia treści, o których mowa w książce z roku 2014. […] Wszystkie rozdziały zostały przygotowane ze znawstwem eksperckim. Przegląd podejść teoretycznych i stanowisk badaczy (tak polskich, jak i spoza Polski) zasługuje na najwyższe uznanie. Jestem pod wielkim wrażeniem zaprezentowanej literatury. […]

Wczesnodziecięce doświadczenia emocjonalne i doświadczenia interpersonalne przedstawione zostały w monografii w taki sposób, że mogą stanowić wręcz przewodnik po tym obszarze rozwoju dla psychologów i studentów psychologii, a także dla badaczy i studentów nauk pokrewnych. Bazowe kompetencje emocjonalne zostały ukazane jako rozwijające się w kontekście relacji, zwłaszcza z osobami znaczącymi, a relacja przywiązania we wczesnym dzieciństwie potraktowana została jako matryca szerszych relacji społecznych. […] Prezentacja hipotez badawczych, ukazanie wielości zmiennych kontrolowanych w badaniu, przybliżenie procedury badawczej z uwzględnieniem badań prepilotażowych, badań pilotażowych i badań właściwych, ukazanie charakterystyki osób badanych czy opisanie narzędzi zastosowanych w badaniu mają wręcz charakter modelowy. […] Biorąc pod uwagę znakomitą część teoretyczną monografii i szczegółowe ukazanie rezultatów bogatego programu badawczego, którym zainteresowani są nie tylko teoretycy, ale także praktycy, z wielką przyjemnością rekomenduję monografię Kompetencje emocjonalne i społeczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Gratuluję Profesor Annie Izabeli Brzezińskiej i Współautorkom tej książki!

Prof. dr hab. Barbara Bokus
Uniwersytet Warszawski

ISBN: 978-83-64902-84-0
ISBN: 978-83-7589-009-9

398 stron, format B5
oprawa twarda

Cena: 30,00 zł

Do pobrania: 

ZałącznikWielkość
PDF icon Spis treści550.96 KB
PDF icon Wstęp577.49 KB

Oferta wydawnicza: 

(+48) 61 829 22 54 (dystrybucja)
e-mail: wnsh@amu.edu.pl (dystrybucja)

ul. Biegańskiego 30A
60-682 Poznań

tel. 519 340 555
 

Redaktor prowadzący
prof. Zbigniew Drozdowicz